شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ |۱۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 24, 2024
حبیب بابایی

مدرس حوزه تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی، ظرفیت جهانی برای تبیین معارف حقه شیعه به خصوص با رویکرد مهدوی است.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که بر اساس کلام گهربار حضرات معصومین(ع)، زیارت اربعین از نشانه های بارز و بسیار مهم اهل ایمان است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب شهریورماه سال ۹۸ در دیدار جمعی از موکب داران عراقی فرمودند که راهپیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است.

وی افزود: بر اساس فرمایش حضرت آقا ما باید در تحلیل این پدیده بی نظیر، نگاه تمدنی داشته باشیم و این مساله را در دوره آخرالزمان با همین رویکرد ارزیابی کنیم و لذا معتقدیم که پیاده روی اربعین می تواند زمینه ساز عصر ظهور باشد.

این پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که بی شک پیاده روی اربعین حسینی، ظرفیت جهانی برای تبیین معارف حقه شیعه است، گفت: در راهپیمایی اربعین، مردم از کشورهای مختلف یکدیگر را شناسایی و شبکه بزرگ عاشقان جامعه مهدوی را تشکیل می‌دهند و بر این اساس باید بر این نکته تأکید کرد که پیاده روی اربعین به دلیل رفتار عقلایی و منطبق با فطرت، ظرفیت گفت‌وگو با جهان برای شناخت اهداف تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را دارد و باید این ظرفیت ها به درستی شناسایی شده و مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان داشت: خود اربعین فراتر از پیام های دینی و معنوی و جهانی، یک رسانه بسیار تأثیرگذار است و ما باید با هنرمندی خود انبوه محتواهای ارزشمند این رسانه را به دنیا مخابره کنیم و این را هم بدانیم که جهانیان امروز بیش از هر زمان دیگری شیفته و تشنه دریافت این معارف نورانی و هدایتگرانه هستند.

وی اظهار کرد: به اعتقاد بنده، پدیده اربعین حسینی، رساترین، مردمی‌ترین، جامع‌ترین، بزرگترین، صمیمانه‌ترین رسانه است که باعث جذاب همه حق طلبان، عدالت خواهان و آزادی طلبان دنیا می شود به شرط آن که ما در جهاد تبیین در این باره به درستی عمل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha